preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 9. 2010.

Ukupno: 582542
Ovaj mjesec: 3654
Danas: 6
 
Vijesti

5 DJELOTVORNIH NAČINA DA MOTIVIRATE UČENIKE NA UČENJE

5 DJELOTVORNIH NAČINA DA MOTIVIRATE UČENIKE NA UČENJE

Jedan od najtežih učiteljevih zadataka jest naučiti motivirati učenike. Nemotivirani učenici neće učinkovito učiti, neće pamtiti informacije niti sudjelovati u nastavi, a neki bi je mogli i remetiti.

Učenik može biti nemotiviran iz niza razloga:

nema interesa za određenu tematiku
smatra učiteljeve metode lošima
ometaju ga vanjski čimbenici.

Postoji i mogućnost da učenik koji se doima nemotiviranim ima poteškoća pri učenju pa mu je potrebna posebna pažnja.

Dok motivacija učenika može biti težak zadatak, nagrada za motiviranost može biti vrlo velika. Motivirani učenici su uzbuđeniji i otvoreniji za učenje i sudjelovanje u nastavi. Jednostavno, predavanje razredu punom motivirane djece ugodno je iskustvo i učitelju i učenicima. Neki učenici su samomotivirani, urođena im je ljubav prema učenju. Ali, čak i učenicima koji nemaju taj prirodni nagon dobar učitelj može učenje učiniti zabavnim te ih nadahnuti da dostignu svoj puni potencijal.

 


Evo pet djelotvornih načina da motivirate učenike na učenje:

 1. OHRABRUJTE UČENIKE

Učenici traže od učitelja odobravanje i pozitivnu povratnu informaciju, pa će biti motiviraniji za učenje osjećaju li da je njihov rad prepoznat i cijenjen. Morate ohrabrivati otvorenu i slobodnu komunikaciju s učenicima da bi se oni osjećala važnima. Imajte entuzijazma, što češće hvalite svoje učenike i prepoznajte njihova postignuća. Ako je vaša učionica prijateljsko mjesto na kojem se učenici osjećaju uvaženima i poštovanima, bit će željniji učenja.

 2. UKLJUČITE IH U NASTAVU

Učinite sudjelovanje u nastavi zabavnim tako što ćete dati svakom učeniku neki zadatak.
Dajte im da očiste ili ukrase učionicu.
Odredite učenika koji će brisati ploču ili podijeliti materijale.
Ako čitate neki tekst tijekom nastave, zamolite učenike da se izmjenjuju pri čitanju.
Organizirajte učenike tako da rade u skupinama i zatim svakoj grupi dodijelite zadatak ili ulogu.
Omogućavanje osjećaja vlasništva dopušta učenicima da se osjećaju vještima te ih ohrabruje na aktivno sudjelovanje u nastavi.

 

 3. PONUDITE POTICAJE

Postavljanje očekivanja i razumnih zahtjeva ohrabruje učenike na sudjelovanje, ali ponekad ih treba dodatno gurnuti u pravom smjeru.Ponudite li im male poticaje, to učenje može učiniti zabavnim i motivirati ih da se angažiraju. Poticaji mogu biti veliki ili mali – primjerice, posebna povlastica primjerenom učeniku. Nagrade također daju učenicima dojam uspjeha te ih ohrabruju da rade s tim ciljem na umu.

 

 4. BUDITE KREATIVNI

Izbjegavajte monotoniju mijenjanjem strukture nastave. Pokušajte lekciju organizirati u igri i raspravi umjesto predavanja, ohrabrujte učenike da raspravljaju i obogatite tematiku vizualnim pomagalima, poput grafikona u boji, dijagrama i videomaterijala. Možete čak pokazati i film koji zorno ilustrira predmet ili temu. Fizičko okruženje vaše učionice nikada ne smije biti dosadno: koristite plakate, modele, učeničke projekte i sezonske teme da biste ukrasili učionicu te stvorili topao i stimulativan okoliš.

 5. ISTAKNITE VEZE S PRAVIM ŽIVOTOM

„Hoće li meni ikada ovo trebati?“ To pitanje vrlo često čujemo u razredima, a ukazuje na to da učenik nije angažiran. Ako on ne vjeruje da je to što uči važno, ne želi učiti, stoga je važno pokazati kako se neka tematika odnosi na njih same. Pokažete li učenicima da ono o čemu uče koriste svaki dan „stvarni“ ljudi, to će tematici pridati novu važnost.

 

Izvor:

http://teach.com/what/teachers-change-lives/teachers-motivate



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ana Knežević   datum: 14. 4. 2016.




preskoči na navigaciju