« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
5 VRLO UČINKOVITIH NASTAVNIH PRAKSI
Učitelji pokušavaju unijeti nešto novo u nastavni proces. Ali, važno je usredotočiti se na svrhu i kvalitetu, a ne kvantitetu. Dakle, od neprestanih pokušaja uvođenja novosti u nastavu važniji je razlog zbog kojeg to radimo.
Obrazovni istraživač John Hattie napisao je knjigu „Visible Learning for Teachers: Maximizing Impact on Learning“, a jedan od njegovih ciljeva je pomoći učiteljima da bolje vide i shvate nastavni proces.
Hattie je proveo više od 15 godina istražujući utjecaje na uspjeh djece u dobi do 12 godina. Njegova otkrića povezala su učeničke rezultate s nekoliko vrlo učinkovitih nastavnih praksi.
U nastavku pročitajte pet najvažnijih.
Jasnoća
Kada učitelj počinje novu lekciju ili projekt sa svojim učenicima, on razjašnjava svrhu i ciljeve učenja te pruža jasne kriterije o tome kako učenici mogu biti uspješni. Također je idealno učenicima predstaviti modele ili primjere, da mogu vidjeti kako izgleda završni proizvod.
Rasprava u učionici
Učitelji bi trebali često uključiti cijeli razred u raspravu. To dopušta učenicima da uče jedni od drugih, a uz to je odlična prilika učiteljima da procijene (promatranjem) koliko učenici shvaćaju novi sadržaj i koncepte.
Povratne informacije
Kako učenici mogu znati napreduju li bez povratnih informacija? Oni to često ne znaju. Uz individualne povratne informacije (pisane ili verbalne), učitelji trebaju pružiti i povratne informacije za cijele skupine učenika o obrascima koje vide u kolektivnom napretku ili na područjima na kojima je to potrebno. Učenicima također treba dati priliku za povratne informacije učitelju, kako bi mogao unaprijediti nastavni proces, materijale i upute.
Formativno procjenjivanje
Da bi učenicima pružio svrhovite povratne informacije, učitelj mora često i rutinski procjenjivati gdje su učenici u odnosu prema ciljevima učenja ili završnom proizvodu (procjena znanja). Hattie predlaže da učitelji provode jednako vremena na formativno procjenjivanje i na procjenu znanja.
Metakognitivne strategije
Učenicima treba dati priliku da planiraju, organiziraju i nadziru vlastiti rad i usmjeravaju vlastito učenje. Kad učenicima omogućujemo vrijeme i prostor da budu svjesni svog znanja i razmišljanja, oni steknu osjećaj vlasništva nad svojim radom.
Suradnja s kolegama
Dobri učitelji istovremeno su i revni učenici. Provedite neko vrijeme s kolegom ili više njih i razgovarajte o tome kako nastavne prakse izgledaju u učionici. Raspravljajte o svakoj nastavnoj praksi u kontekstu svog jedinstvenog okruženja za učenje: tko su vaši učenici, što im je potrebno, što već znaju, itd.
Izvor:
http://www.edutopia.org/blog/5-highly-effective-teaching-practices-rebecca
Dnevni tisak |
Školstvo |
• Portal za škole |
• Zavod za školstvo RH |
• Ministarstvo znanost... |
• Učitelji |
• Odlikaši.hr |
• Pitajte knjižničare |
• Youtube |
• Blog |
• Zaštitimo naš planet |
• Khan Wars |
• Imperia Online |