preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 9. 2010.

Ukupno: 559051
Ovaj mjesec: 2700
Danas: 4
 
Kako pomoći djetetu?

Prerano Odrastanje Djevojčica

 Prerano Odrastanje Djevojčica

Autor: Gordana Benat

Jeste li se i vi u djetinjstvu voljeli pretvarati da ste odrasli? Jeste li voljeli odijevati maminu i tatinu odjeću i obuću i tako se osjećali kao da ste ušli u svijet odraslih? Danas djeca ne moraju nužno odijevati odjeću svojih roditelja da bi se osjećali starije, jer im trgovine s  dječjom konfekcijom nude odjeću koja je svojim izgledom ne samo namijenjena odraslima,već je i provokativna.


Pokušaji da dijete odjenete u dječju, nevinu i slatku odjeću, ravni su nemogućem jer na tržištu takve odjeće gotovo uopće nema. Modna industrija kao da želi djevojčice i mlade djevojke učiniti objektima. Odjeća koja im je na raspolaganju je preuska, s predubokim dekolteom, prekratka,  izazovna i „seksi“.

Trgovci ciljaju na dojam mladih djevojaka koje svoje uzore vide u mladim zvijezdama poput Hannah Montane, ne bi li uhvatili svoj dio kolača. Izuzetak nije ni industrija igračaka, koja je preplavila tržište sa seksualiziranim lutkicama naglašenih atributa, odjevenih poput porno-diva,
a namijenjenim djevojčicama u dobi od četiri do šest godina. Sve je raširenija i ponuda dekorativne kozmetike za najmlađe pa su djevojčicama
namijenjena sjenila, lakovi za nokte, sjajila za usne, parfemi… U višim razredima osnovne škole normalno je da djevojčice bojaju kosu i da za izlaske nose visoke pete.
Roditelji sve teže odolijevaju molbama djevojčica pa kupuju takvu vrstu kozmetike jer „i druge cure u školu dolaze našminkane“.

Zašto je to tako?

Mediji su u novije doba postali lako dostupni i svakodnevno sveprisutni. Svim najnovijim dnevnim informacijama može se pristupiti gdjegod se nalazite, dovoljno je imati sa sobom mobilni uređaj s pristupom na Internet i sve informacije su vam na dlanu. Tako jedna osmogodišnjakinja s mobitelom u džepu zapravo ima pristup svim vrstama sadržaja - jednako lako dolazi do igrice s Winxicama i Playboya.


Svjedoci smo prevelike količine seksualnih sadržaja u filmovima, serijama, pa čak i u dnevnim novinama.  
Uloge muškarca i žene pod utjecajem medija postale su totalno iskrivljene. Odlikama „pravog“ muškarca se smatra agresivnost, snaga, grubost, pa se dječake u tom duhu i odgaja. Oni sami nastoje u doba puberteta izgledati kao „frajeri“ zbog čega su alkohol, cigarete, a u ekstremnijim slučajevima i droga sastavni dio njihove krize identiteta

 

Ženama se u pravilu poručuje da moraju biti seksi, poželjne, izazovne i nevjerojatno lijepe da bi imale uspješan i ispunjen život, pa onda ne čudi činjenica da se djevojčice i mlade djevojke fotografiraju u izazovnoj odjeći i izazovnim pozama i takve fotografije postavljaju na svoje Facebook profile ili razmjenjuju putem mobitela.

Takvi stereotipi šalju pogrešnu poruku našoj djeci o očekivanjima, vrijednostima i idealima. Kao posljedicu toga možemo vidjeti djevojčice koje bez ikakve kritičnosti i preispitivanja prihvaćaju nametnute stereotipove te ističu svoju seksualnost kako bi privukle mušku pažnju.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Iva Vutmej   datum: 6. 6. 2011.




preskoči na navigaciju