preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 9. 2010.

Ukupno: 582543
Ovaj mjesec: 3655
Danas: 7
 
Oglasna ploča

Nove hrvatske riječi

                                                               Zatipak  -

                                                     najbolja nova hrvatska riječ!

                                                               

                                                                 Znate li što znači?

Natječaj za najbolju novu hrvatsku riječ provodi časopis "Jezik" pod pokroviteljstvom Zaklade dr.Ivan Šreter, a njime se želi potaknuti jezičnu kulturu, upozoriti na tuđice koje nepotrebno ulaze u hrvatski jezik te ojačati svijest o tome da je tvorenje novih riječi dobro došlo i da se jezik i na taj način razvija.

Otkrijte što su zatipak, nekapnica, dodirnik!

 


Zatipak, riječ koja bi trebala u govoru zamijeniti tuđicu 'tipfeler', proglašena je na svečanosti u Lipiku najboljom novom hrvatskom riječi, drugo mjesto je osvojila riječ nekapnica, a treću nagradu je osvojila riječ dodirnik (touch screen).

Autor najbolje nove riječi je profesor zagrebačkog FER-a dr.sc.Šandor Dembitz, drugoplasiranu je smislio privatni poduzetnik iz Zagreba Eduard Beg, a trećeplasiranu je smislila profesorica hrvatskog iz Koprivnice Martina Kobaš. - Kao mlada profesorica uvijek razmišljam kako bi se tuđice mogle zamijeniti hrvatskim riječima i tako sam došla na ideju za riječ dodirnik. Svima bih poručila da uče engleski, ali da vole i govore hrvatskim jezikom - rekla je Kobaš.

- Moja firma je na tržište plasirala napravicu koja se utakne u grlić vinske boce i tako spriječava kapanje vina pri nalijevanju, a kako u hrvatskom jeziku nije bilo riječi kojom smo ju mogli nazvati, jednostavno smo je izmislili - objasnio je.Beg.

- Trudim se da hrvatski jezik kroz stručnu terminologiju uđe među studente pa sam već ranije smišljao nove riječi. Moja riječ je i 'pojavnica' koju sam smislio još krajem 70-ih godina i prihvaćena je u svakodnevnom govoru - rekao je prof. Dembitz.

Prvi puta ove je godine dodijeljeno priznanje za promicanje hrvatskog jezika u poslovnoj komunikaciji, a dobila ga je tvrtka Coca-cola Hrvatske za izdavanje jezičnog priručnika za svoje djelatnike. Po tom priručniku nazivi radnih mjesta u Coca-coli prilagođeni su hrvatskom jeziku pa pa u ovoj tvrtki više ne postopje menageri nego voditelji. Nagrađenima je čestitao i književnik Hrvoje Hitrec.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ines Čeko   datum: 20. 3. 2013.




preskoči na navigaciju