« Veljača 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Što ćemo čitati u novom ciklusu projekta?
Jednom davno u nekom je dvorcu živjela kraljevna. Nije bila kao princeze iz nekih drugih bajki – nije bila pristojna ni ljubazna. Osobito to nije bila na svoj rođendan, tada joj ništa nije bilo po volji. Umorni kralj i kraljica nisu znali što bi joj još mogli pokloniti – nije htjela ni zlatne lopte, ni pogače od borovnica, ni staklene cipelice… Kada kralj i kraljica više nisu znali što činiti, poslali su paža po savjet. Iz nevolje ih je izvukao nagluhi dvorski čarobnjak: kraljevna je dobila čarobni ormar koji će joj ispuniti 6 želja, po jednu svakog sljedećeg rođendana. Jedinstvena priča o razmaženoj kraljevni donosi maštovite zaplete, neobične obrate i pravu mjeru besmisla i humora.
Književne i slikovne kvalitete ove knjige čine je izuzetnom. Autorica vrlo jednostavno, a opet živopisno i tečno dočarava unutarnji svijet bijesne i sebične princeze. Ilustracije su vizualno privlačne i obiluju humorističnim detaljima te služe kao sredstvo za produbljivanje razumijevanja priče, prikazujući emocije likova i atmosferu događaja bez odmicanja od tekstualnog predloška.
Annie Cohen Kopchovsky mlada je Latvijka koja živi u Sjedinjenim Američkim Državama. Odrasla je u obitelji koja šiva i prodaje odjeću, voli čitati avanturističke romane i zaljubljena je u Maxa – mladića koji zna voziti bicikl, no ne zna čitati. Annie u tom ne vidi problem – ona je njega naučila čitati, a on je nju zauzvrat naučio kako se vozi bicikl (bez padanja).
Kao što možete pretpostaviti, Annie nipošto nije obična žena (jer inače o njoj ne bi bila napisana ova knjiga) – 1894. godine krenula je iz Bostona na put oko svijeta. Biciklom. Bez kofera i toaletne torbice, s jednim smotuljkom lagane odjeće i nekoliko svojih fotografija. Uzor joj je Thomas Stevens – biciklist koji je proputovao nevjerojatnu dvadeset i jednu tisuću kilometara. Uz veliki svečani ispraćaj i svesrdnu podršku supruga i njihove djece, Annie je sjela na bicikl i krenula u avanturu kojom će dokazati fizičku snagu žena, ali i sposobnost nevjerojatne snalažljivosti i prilagodbe.
Kako se piše priča? Čarli misli da se prvo treba zapisati uvod. No ako nikad nisi pisao priču, onda ne znaš kako napisati uvod. Počni s mjestom radnje. Treba ti jedan lik (koji ne mora biti glavni junak), a onda još moraš smisliti što će on raditi. Kad god se nešto nepredviđeno dogodi, možeš predstaviti nekog novog lika koji će malo smiriti situaciju. To bi mogao biti jarac Periklo (hm…) ili puran Fridolin (o tome ćemo još razmisliti). Potrebna nam je jedna pačja ili (možda bolje) zečja obitelj. Iako je Čarli rado pomagao Iskri, nije baš mogao napisati cijelu priču umjesto nje. No, Iskra je ipak uspjela, i zato vi sada čitate ponešto o knjizi koja će uskoro stići do vaših ruku. U njoj piše ponešto o zečjem odrastanju, ljetnim zabavama i pjesničkim pothvatima.
Gaj je sasvim obični (uskoro) sedmogodišnjak. Iako još ne ide u školu, posjeduje zavidne matematičke vještine – razumije koncept razlomaka, ovladao je množenjem, a ni preračunavanje raspodjele kolača na nejednake dijelove mu nije strano.
Gaj je srednje dijete – između želja i autoriteta starijeg brata te potreba sestre Lene koja je još mala beba, Gaj se nerijetko nalazi u situacijama u kojima ne zna izreći svoje misli. Posljedica je toga tiha ljutnja – emocije u njemu tinjaju dok ga u potpunosti ne preplave. Ima prijateljicu Katju pred kojom se voli dokazivati jer ga ona često izaziva, a on joj na to odgovara. Ponekad se to pretvori u tipičnu dječju svađu, a ponekad od svega ne bude ništa.
Janko odlazi u zasluženu mirovinu. Godinama je živio u jednoj školi i pomagao djeci na satovima anatomije. Pomalo je ostario – zglobovi mu više nisu gipki kao prije, a i nekoliko je puta bio polomljen (i popravljan). Sada odlazi na imanje bake i djeda na kraju šume kako bi uživao u mirnom životu. Baka mu pokloni djedov šešir, a djed svoj stari svečani sako. I Jankova avantura može početi! Upoznavanje sa stanovnicima imanja prolazi relativno mirno, dok susjedi iz sela nisu baš oduševljeni pridošlicom. No Janko uskoro postaje punopravni član male obitelji – djed i baka tetoše ga i paze, popravljaju mu kosti i zube.
Mačke mogu biti svakakve. Šarene, bijele, smeđe, narančaste, s točkama, s crno-bijelom njuškom, s kitnjastim repom. Mogu biti lijene, zaigrane, nezainteresirane, stalno pospane, brze, glasne. A mogu biti i modno osviještene, sa suknjicama i slamnatim šeširima, sa šapama u rukavicama i beskonačno graciozne. A ima i onih drugih mačaka koje vole sladolede, kolače, krumpiriće i mišiće. Ima ih i hvalisavih, lukavih, ratnoraspoloženih, brzopletih i nesnalažljivih. One neke druge mačke su pak glumice ili frulašice ili gazdarice. Jedno je sigurno – koliko god izgledale besposlene, uvijek postoji nešto čime se bave. A mi se bavimo njima.
:: opširnije ::Završni kviz
U srijedu, 19. lipnja, održana je završnica projekta Naša mala knjižnica prigodnim kvizom u kojem su učenici odgovarali na 30 pitanja vezana uz sadržaj šest knjiga koje su pročitali u sklopu projekta ove godine. Najuspješniji u rješavanju kviza bili su:
1. Ela Jakuš - Mejarec (2.a)
2. Maša Ivetić (1. r.)
3. Vita Zajec (2.b) i Karlo Tomašković (2.b.)
te su primili simbolične nagrade, a svi učenici - sudionici projekta Naša mala knjižnica su primili zahvalnice za sudjelovanje.
Veselimo se novoj školskoj godini i novom štivu za čitanje u ovom zanimljivom i poticajnom projektu!
:: opširnije ::
Himna boravkaša
Poslušajte himnu boravkaša, nastalu prilikom čitanja knjige H20 i blago ludoga oka.
:: opširnije ::
Kako je Šlapica ošišala Slamku
Boravkaši su udružili snage: pročitali su knjigu Šlapica, Slamka i Ćelavi Pero, osmislili scenarij, izradili scenografiju, podijelili uloge te snimili kratki film pod nazivom "Kako je Šlapica ošišala Slamku".
:: opširnije ::
Vlasulje boravkaša
Aktivnosti učenika u PŠ Dubrovčan
Učenici u produženom boravku u Područnoj školi Dubrovčan su pročitali dvije knjige iz projekta Naša mala knjižnica.
Prvo su pročitali knjigu Kamil koji gleda rukama. Saznali su informacije o autoru, pročitali zanimljivosti o Poljskoj, obojali poljsku zastavu, pronašli Poljsku na karti Europe, odigrali igru gledanja rukama; naučili ponešto o Brailleovu pismu i napisali svoje ime brajicom. Najviše su se razveselili izradi poligona i igri na njemu. Naučili su nešto jako važno: iako je Kamil slijep, on radi mnoge stvari uz pomoć mame, tate i sestre i nikad ne odustaje od svojih ciljeva.
Razmjena knjižnih junaka
Iz Osnovne škole Klinča Sela, od učenika u produženom boravku stigla je gošća - djevojčica Slamka. Slamka će se družiti s nama sljedećih mjeseci, posjetiti naše domove i obitelji i sudjelovati u raznim aktivnostima u školi i kod kuće.
Našim prijateljima u Klinča Sela poslali smo praščića Bundu i nadamo se da će biti dobar i pristojan gost.
:: opširnije ::Slamka, Šlapica i Ćelavi Pero
Kamilov novi bicikl
Učenici u produženom boravku su u sklopu projekta Naša mala knjižnica čitali knjigu Kamil koji gleda rukama poljskog književnika Tomasza Matkowskog. Priča govori o dječaku Kamilu koji, iako je slijep od rođenja, živi posve normalnim životom ispunjenim znatiželjom, igrom i zabavom.
Kako bi obilježili i Međunarodni dan osoba s invaliditetom (3. 12.) učenici su za Kamila osmislili i nacrtali bicikle s pomoću kojih mu je olakšano kretanje. Crteže možete vidjeti prezentaciji.
Kamilov novi bicikl, autor: VlatkaH
:: opširnije ::Završna aktivnost u ovogodišnjem projektu
Kako bi obilježili završetak projekta Naša mala knjižnica u šk. god. 2022./23. knjižničarka Vlatka Habulin, ujedno i koordinatorica projekta u OŠ Veliko Trgovišće, je za učenike u produženom boravku osmislila jezične igre u alatu Wordwall s pomoću kojih su učenici ukratko ponovili znanje o slikovnicama pročitanima u projektu. Igre se nalaze na sljedećim poveznicama:
https://wordwall.net/resource/57387940
https://wordwall.net/resource/57387198
https://wordwall.net/resource/56878741
U rješavanju zadataka je bila najuspješnija skupina Patka: Iva Kralj, Vita Zajec, Hana Zajec i Patrik Sušec. Nagrađeni su slatkim paketom, a svim su učenicima uručene zahvalnice za sudjelovanje u ovom poticajnom međunarodnom projektu.
:: opširnije ::
More
Učenici u produženom boravku u OŠ Veliko Trgovišće su pročitali i posljednju knjigu iz ovogodišnjeg projekta Naša mala knjižnica. Riječ je o slikovnici More estonske autorice i slikarice Piret Raud. U slikovnici je na nesvakidašnji način prikazan odnos mora i njegovih stanovnika.
Učenici su izradili svoj prikaz mora koristeći plastelin i karton, a kako izgledaju njihovi grupni radovi pogledajte u nastavku:
:: opširnije ::Plava patka
Prije čitanja slikovnice Plava patka korejske autorice i ilustratorice Lilie Lee učenici u produženom boravku u PŠ Dubrovčan su primili i pročitali pismo iznenađenja autorice, a pročitala im ga je učenica Sara.
Nakon čitanja slikovnice učenici su obojali zastavu Južne Koreje, crtali neobične patke, riješili labirint, pronalazili riječi u dvosmjerci, razgovarali o najdražim igrama, pronalazili razlike na slikama...
:: opširnije ::
Dnevni tisak |
Školstvo |
• Portal za škole |
• Zavod za školstvo RH |
• Ministarstvo znanost... |
• Učitelji |
• Odlikaši.hr |
• Pitajte knjižničare |
• Youtube |
• Blog |
• Zaštitimo naš planet |
• Khan Wars |
• Imperia Online |