
KUTIJA PROMJENA – osnaživanje učitelja/ica i učenika/ca u promicanju rodne ravnopravnosti u školama
Rodna ravnopravnost pretpostavlja jednakost ljudskih bića neovisno o njihovu spolu/rodu, a na temelju pripadnosti ljudskoj zajednici i podrazumijeva ukidanje svih društvenih dimenzija stratifikacije. Ona polazi od toga da su sva ljudska bića slobodna razvijati osobne sposobnosti i činiti izbore bez ograničenja postavljenih zadanim rodnim ulogama te uključuje jednake mogućnosti pristupa, sudjelovanja, korištenja te kontrole dobara, resursa, političke moći i društvenog statusa.
Da bi se rodna jednakost mogla u društvu ostvari(va)ti, nužno je utvrđivati i poštovati načelo rodne ravnopravnosti. Mnogobrojne su rasprave o uzrocima rodne neravnopravnosti: spominju se priroda, odgoj, društvena očekivanja te rodni stereotipi koji proizlaze iz njih. Preporuke Vijeća Europe (CM/Rec(2019)1) zemljama članicama, između ostalog, navode da djeca i mladi usvajaju rodne stereotipe u školi kroz kurikulum, nastavne materijale, ponašanje i jezik te stoga škole trebaju biti ključni subjekti u mijenjanju stavova i ublažavanju razlika.
Učenici/učenice 8.b razreda istražili su rodnu ravnopravnost u udžbenicima povijesti različitih izdavača. U udžbenicima jedva da se spominju žene znanstvenice i inovatorice, zato smo zajedno prionuli i istražili gdje su žene znanstvenice. Ovu su rezultati našeg istraživanja koje je trajalo nekoliko tjedana.
U nastavku riješite i naš kviz koji smo dugo i pomno sastavljali te naučite nešto novo.